#استاد نور علی الهی #تنبور.https://telegram.me/joinchat/BOZteTwQgCY5KwLt_kuAFw نورعلی الهی در ۱۹ شهریور ۱۲۷۴ شمسی در روستای جیحون‌آباد، در نزدیکی کوه بیستون، واقع در استان کرمانشاهان متولد شد. پدرش حاج نعمت‌الله جیحون‌آبادی (۱۲۹۸-۱۲۵۰ شمسی)، نویسنده، شاعر 0

#استاد نور علی الهی #تنبور.https://telegram.me/joinchat/BOZteTwQgCY5KwLt_kuAFw نورعلی الهی در ۱۹ شهریور ۱۲۷۴ شمسی در روستای جیحون‌آباد، در نزدیکی کوه بیستون، واقع در استان کرمانشاهان متولد شد. پدرش حاج نعمت‌الله جیحون‌آبادی (۱۲۹۸-۱۲۵۰ شمسی)، نویسنده، شاعر

نورعلی الهی در ۱۹ شهریور ۱۲۷۴ شمسی در روستای جیحون‌آباد، در نزدیکی کوه بیستون، واقع در استان کرمانشاهان متولد شد. پدرش حاج نعمت‌الله جیحون‌آبادی (۱۲۹۸-۱۲۵۰ شمسی)، نویسنده، شاعری عارف و یکی از شخصیت‌های برجستهٔ مرام اهل حق است.

وی، دوران کودکی و نوجوانی را نزد پدرش به روزه و ریاضت، عبادت، مراقبه و تجربیات معنوی گذراند و به موازات آن به موسیقی و آموختن دروس ظاهری مرسوم آن زمان که بیشتر در زمینه الهیات و اخلاق بود پرداخت. در این دوران بود که پایه و اساس مشرب فکری، فلسفی و معنوی او شکل گرفت.

چند سال پس از درگذشت پدر (۱۲۹۸ شمسی)، به این نتیجه رسید که دوران معنویت سنتی به پایان رسیده و پیشرفت معنویت را دیگر نمی‌توان در آرامش و سکون انزوا و ریاضت جستجو کرد. وی معتقد بود که معنویت را باید در یک زندگی اجتماعی تجربه کرد؛ لذا در سن بیست و چهار سالگی، موقعیت ممتاز معنوی و اجتماعی‌اش را کنار گذاشت، تا اصول اخلاقی خود را در بوته آزمایش اجتماع قرار دهد و به این ترتیب از سنت‌های دیرینه که می‌توانست او را مادام‌العمر اسیر تفکر صرف کند، فاصله گرفت.

از این رو سفرهایی به تهران و دیگر مناطق نمود، محاسن و گیسوان خود را که نمادی از عرفان سنتی بود کوتاه کرد، جامه روحانی سنتی را کنار گذارد و وارد اجتماع شد. ابتدا با استقرار در تهران، وارد خدمت دولتی در اداره ثبت شد. بدین‌ترتیب به خواست خودش یک کارمند گمنام دولتی شد و در پایین‌ترین سطح یک دیوان‌سالاری گسترده، شروع به کار کرد.

محمد نوایی  ملقب به "عشقی"(1366-1282)  سه تار ساز مشهور معاصر،که فرزند پدری بنام رضا اهل کنگاور کرمانشاه بود. و از 13 سالگی بهره مند از استادی معروف بنام" سید جلال" . در سال 1350 آغاز همکاری او با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی بنا به دعوت دکت 0

محمد نوایی ملقب به "عشقی"(1366-1282) سه تار ساز مشهور معاصر،که فرزند پدری بنام رضا اهل کنگاور کرمانشاه بود. و از 13 سالگی بهره مند از استادی معروف بنام" سید جلال" . در سال 1350 آغاز همکاری او با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی بنا به دعوت دکت

محمد نوایی
ملقب به "عشقی"(1366-1282)
سه تار ساز مشهور معاصر،که فرزند پدری بنام رضا اهل کنگاور کرمانشاه بود. و از 13 سالگی بهره مند از استادی معروف بنام" سید جلال" .
در سال 1350 آغاز همکاری او با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی بنا به دعوت دکتر داریوش صفوت جهت ساخت سه تار در کارگاه مرکز بود.
عشقی علاوه برسه تار، تار ساز نخبه ای نیز بود.ولی سه تارهای عشقی از کیفیت صوتی مطلوبی برخوردار است.
از ویژگیهای سه تار عشقی می توان به تحکم کاسه، تحدب صفحه و خوش دست بودن آن اشاره داشت.
ولی از ویژگی بارز آن: بالانس صدا دهی در اکتاوهای زیر وبم، خوش صدایی همه سیمها و بصورت ابریشمی و مخملین و قابلیت مضراب خوری که در تمام کوک ها خوش می خواند.
استاد "احمد عبادی " معتقد بود سه تار عشقی چیز دیگر است. وبهترین سه تاری که می توان از لحاظ زنگ و قدرت صدادهی به آن عنوان بهترین را داد.
ساز عشقی دارای دو مشخصه ظاهری است یکی به شکل اشک که در گلویی سه تار و معمولا"با صدف سفید کار شده و کلمه "عشقی" که در بالاترین قسمت کاسه ودر کنار سیم گیر با خطی عامیانه و بامداد حک می کرد.
امروز هنرمندان به داشتن سه تارهای عشقی افتخار می کنند.سه تارهای او علاقمندان و جویندگان بسیاری دارد.
بطوری که با قیمتی بالغ بر 10تا 15میلیون تومان تقاضا کننده دارد.:diamond_shape_with_a_dot_inside:

 زندگینامه محمدجلیل عندلیبی (زاده ۱۳۳۳ سنندج) آهنگساز و نوازنده سنتور اهل ایران است. وی در محله‌ی چهار باغ سنندج متولد شد؛ در خانواده ای پرورش یافت که هم از طرف مادری، یعنی داییش که خواننده‌ی رادیو بود به نام حکمت نوبری و هم از طرف پدری، ایرج عندلیبی که از 0

زندگینامه محمدجلیل عندلیبی (زاده ۱۳۳۳ سنندج) آهنگساز و نوازنده سنتور اهل ایران است. وی در محله‌ی چهار باغ سنندج متولد شد؛ در خانواده ای پرورش یافت که هم از طرف مادری، یعنی داییش که خواننده‌ی رادیو بود به نام حکمت نوبری و هم از طرف پدری، ایرج عندلیبی که از


زندگینامه
محمدجلیل عندلیبی (زاده ۱۳۳۳ سنندج) آهنگساز و نوازنده سنتور اهل ایران است. وی در محله‌ی چهار باغ سنندج متولد شد؛ در خانواده ای پرورش یافت که هم از طرف مادری، یعنی داییش که خواننده‌ی رادیو بود به نام حکمت نوبری و هم از طرف پدری، ایرج عندلیبی که از خواننده‌های خوش صدا و مشهور رادیو و تلویزیون بود، کمک و راهنمایی شد. به همین جهت در ۱۲ سالگی به مدت ۳ سال خواننده فرهنگ و هنر سنندج به سرپرستی حسن کامگار گردید از ۱۵ سالگی نوازندگی سنتور را شروع نمود. وی قبل از رفتن به تهران و شروع تحصیلات آکادمیک، در دبیرستان هدایت ارکستری تشکیل داد که در جشن‌ها شرکت می‌کردند. در سال 1352 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و پیش اساتید بنام همچون نور علی خان برومند، دکتر داریوش صفوت،‌ احمد پژمان، علیرضا مشایخی، هرمز و شاهین فرهت – دکتر تقی مسعودیه و دکتر برکشلی آموزش یافت. عندلیبی به سال 1354 در دانشکده‌ی هنرهای زیبا علاوه بر ساز تخصصی سنتور و ساز الزامی پیانو، ساز دوم فاگوت را زیر نظر استاد پرژرف بلغاری فرا گرفت که باعث گردید عملاً‌ به طور آکادمیک موسیقی کلاسیک غربی را تجربه نماید. در سال 1355 به دعوت دکتر داریوش صفوت وارد تنها مرکز حرفه ای موسیقی سنتی یعنی مرکز حفظ و اشاعه‌ی موسیقی ایران گردید و ضمن تدریس سنتور، گروه مشتاق یا مولانا را تشکیل داد. ضمناً‌ گروه مولانا ادامه‌ی همان ارکستر فوق برنامه دانشگاه تهران بود. وی با خوانندگان بنام ایران مانند حمیرا، شهرام ناظری و علی‌رضا افتخاری همکاری داشته است. کنسرت‌های زیادی در سرتاسر دنیا با گروه مولانا به سرپرستی و آهنگسازی خویش اجرا نموده‌. و به معرفی و شناسایی موسیقی سنتی در تمام دنیا مبادرت ورزید. وی دارای دو فرزند به نام های سالار و سانوا است.همسر وی، مینو افتاده نیز نوازنده سرشناس ویلن وکمانچه است.
[Photo]
تاکنون حدود ۳۰ آلبوم به نام‌های شعر و عرفان، بی قرار، کیش مهر (شهرام ناظری) سروستان و بیاد یاران، مولانا با صدای زنده یاد رضوی سروستانی، شکوفه‌های جاویدان و گل افشان با صدای شاپور رحیمی ، قسم با صدای کامیا بهزاد، جاده ابریشم، غریبستان، امان از جدایی، خداحافظ و تازه به تازه و اخیراً‌ آلبوم گرفتار برای علیرضا افتخاری را ساخته‌. آثار کردی و عرفای هی گل را در سال ۱۳۶۵ با صدای بهروز توکلی، و از دست عشق عزیز شاهرخی، دوری حسینی شریفی، صدای تازه با صدای سالار عندلیبی، و در زمینه موسیقی عرفانی کردستان با قدسیان ۱-۲-۳، پیام عزیزی و حسام لرنژاد و با قدسیان ۴ با صدای جمیل خالدی. تُنگ شکر با صدای احمد کامیار و آلبوم جدید وی در زمینه‌ی موسیقی اصیل که حاوی تجربیات جدید آهنگسازی به نام «صدای بی صدایی» با صدای خواننده‌ی جوان رسول شریفی که وارد بازار موسیقی گردید.وی برای حمیرا تعدادی اهنگ ساخت که در دو البوم به نام های عشق وعرفان و سرنوشت منتشر شد که مورد توجه اهالی موسیقی ومردم قرار گرفت. در سال ۱۳۵۶ عندلیبی برای اولین بار ساز عرفانی دف را به مجموعه‌ی ارکستر ایرانی اضافه نموده که خوشبختانه تلفیق آن با ارکستر ایرانی تحرک و سرزنده‌گی خاصی به موسیقی ایران داده است.

در زمینه‌ی فرهنگی آثاری در زمینه‌ی آموزش سنتور و دف به نام‌های:

(از نوازندگی تا آهنگسازی)، کتاب آموزشی دف که بر اساس ذکر‌های خانقاه کردستان می‌باشد که برای اولین بار از دو حامل برای نت‌نویسی و همچنین کلید جدیدی مخصوص ساز دف استفاده نموده‌ که به زودی انتشار می‌یابد.

ضمناً‌ گردآوری و آوانویسی تمام آهنگ‌های تکایای کردستان را آماده‌ نموده‌ که مربوط به رساله‌ی پایانی دانشگاه هنرهای زیبای وی است.
[Photo]
[Photo]

 مهران قاضی ، هنرمند جوانی که در نی نوازی از شاگردان به نام و معروف استاد حسن کسایی بود، پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، صبح امروز(جمعه) دار فانی را وداع گفت.  https://telegram.me/joinchat/AZRIIju3Eaxqqsqy93IQxA  مهران قاضی نوه مرحوم استا 0

مهران قاضی ، هنرمند جوانی که در نی نوازی از شاگردان به نام و معروف استاد حسن کسایی بود، پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، صبح امروز(جمعه) دار فانی را وداع گفت. https://telegram.me/joinchat/AZRIIju3Eaxqqsqy93IQxA مهران قاضی نوه مرحوم استا

مهران قاضی ، هنرمند جوانی که در نی نوازی از شاگردان به نام و معروف استاد حسن کسایی بود، پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، صبح امروز(جمعه) دار فانی را وداع گفت.

https://telegram.me/joinchat/AZRIIju3Eaxqqsqy93IQxA

مهران قاضی نوه مرحوم استاد بابا عباس قاضی از هنرمندان به نام شعر و موسیقی اصفهان و شاگرد استاد حسین یاوری پیشکسوت سبک اصفهان بود.
این هنرمند جوان فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1367 نزد اساتیدی چون حسن ناهید ، محمدعلی کیانی نژاد، جلال قاضی و استاد کسایی آغاز کرد.
وی در نی نوازی تا جایی موفق بود که مرحوم استاد حسن کسایی در محافل مختلف، مهران قاضی را از شاگردان ممتاز خود یاد می کرد.

زنده یاد محمد نوایی معروف به عشقی از بزرگترین سازندگان سه تار بود بزرگانی چون عبادی ؛هرمزی و ... بهترین آثار خود را با سه تار ساخته او اجرا کردند زندگی او محدود می شد به مغازه ای اجاره ای در شمیران که هم کارگاه او بود و هم محل زندگی او که ۹متر بیشتر نبود س 0

زنده یاد محمد نوایی معروف به عشقی از بزرگترین سازندگان سه تار بود بزرگانی چون عبادی ؛هرمزی و ... بهترین آثار خود را با سه تار ساخته او اجرا کردند زندگی او محدود می شد به مغازه ای اجاره ای در شمیران که هم کارگاه او بود و هم محل زندگی او که ۹متر بیشتر نبود س


زنده یاد محمد نوایی معروف به عشقی از بزرگترین سازندگان سه تار بود
بزرگانی چون عبادی ؛هرمزی و ... بهترین آثار خود را با سه تار ساخته او اجرا کردند
زندگی او محدود می شد به مغازه ای اجاره ای در شمیران که هم کارگاه او بود و هم محل زندگی او که ۹متر بیشتر نبود
سیل تجریش در سال ۶۶ موجب بیماری او شد و با همین بیماری در اوج بی کسی از دنیا رفت
سازهای بجا مانده از او عموما در حد کمال و خوشخان هستند
روحش شاد:rose:
تصویر ارسالی مزار ایشان در بهشت زهرا قطعه ۱۰۴ ردیف ۶۷میباشد
 
 

:musical_score::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::musical_score: عبدالله سرور احمدی، نوازنده نامدار دو تار ومنطقه تربت جام سال ۱۳۲۸ در این شهر به دنیا آمد.   از همان کودکی با دوتار انس گرفت و به دل 0

:musical_score::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::musical_score: عبدالله سرور احمدی، نوازنده نامدار دو تار ومنطقه تربت جام سال ۱۳۲۸ در این شهر به دنیا آمد. از همان کودکی با دوتار انس گرفت و به دل

:musical_score::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::notes::fallen_leaf::musical_score:
عبدالله سرور احمدی، نوازنده نامدار دو تار ومنطقه تربت جام سال ۱۳۲۸ در این شهر به دنیا آمد.

 از همان کودکی با دوتار انس گرفت و به دلیل آشنایی عمیق مادرش با مقام های منطقه و نوازندگی دوتار و به خاطر علاقه زیادش به آن، بیش از 45 سال این ساز را نواخت. 

حضور در جشنواره‌های مختلف موسیقی فجر و جشنواره موسیقی نواحی ایران و اجرا در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد عباس معارف، که به موسیقی او بسیار علاقه‌ داشت، و نیز انتشار دو آلبوم از سوی انتشارات ماهور و انتشارات انجمن موسیقی ایران از جمله کارهای او به شمار می‌رود.

او همچنین در سال های میانی دهه هفتاد با همکاری موسسه رسانه های تصویری آموزش دوتار نوازی را در چند کاست تصویری انجام داد.

سرور احمدی از معدود نوازندگانی بود که تمرکزش را بر نوازندگی ساز دوتار قرار داد و به تمام فنون دست راست از قبیل اقسام زخمه و پیچ (پیچ ملایم و پیچ شکسته و پیچ حرکتی و دو پیچ و پس پیچ) و نیز اقسام فنون دست چپ و انحای آن از قبیل اقسام پرده لخشانک و پرده دزدک، ممارست و تبحر کامل دارد.

سرور احمدی چند مقام جدید نیز ساخته است که از آن میان می‌توان به سودای گل و فراق و وداع اشاره کرد و به برخی از مقام‌های گذشته نیز اوج‌های جدیدی افزوده است که به عنوان مثال می‌توان مقام دل شیدا و سرحدی مرحبا و معراج نامه را نام برد.

سرور احمدی برخی از مقام‌های پیشین را با پنجه‌های بسیار متنوع نواخت که به بسط و گسترش مقام منجر شده است که به عنوان نمونه می‌توان از مقام شاه زمان نام برد. او  یکی از پنج نفری بود که به عنوان نماینده موسیقی شرق و جنوب خراسان انتخاب شد و در خارج از کشور نیز چندین بار برای اجرای برنامه‌های مختلف دعوت شده است.

سرور احمدی علاوه بر نواختن ساز ، در ساخت ساز دو تار هم دستی چیره دارد و از جمله سازندگان شناخته شده ساز دو تار خراسان به شمار می‌رود و سازی هم که عمدتا با آن می‌نوازند به تاسی از ساز درویش‌خان ، قلندر نام گرفته است.

یک ماه قبل از درگذشت سروراحمدی پزشکان متوجه دو تومور بدخیم در سرش می شوند که به دلیل ضعف بدنی و پیشرفت سریع بیماری

او روز دوشنبه 29 خرداد ،همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) ب و زمانی که. در آمبولانسی به طرف تربت جام در حرکت بود ،درگذشت.
@homayoonworkshop

:rose::rose::rose:زندگینامه ی بیژن مرتضوی:violin::violin:   ایشان اهل خطه ی سرسبز شمال در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه سال 1336 به دنیا آمد  .  نواختن ویولون رو از سه سالگی  در تهران شروع کرد .او توسط پنج نفر از مشهورترین و خوشنام ترین  ویولونیست ها آموزش دی 0

:rose::rose::rose:زندگینامه ی بیژن مرتضوی:violin::violin: ایشان اهل خطه ی سرسبز شمال در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه سال 1336 به دنیا آمد . نواختن ویولون رو از سه سالگی در تهران شروع کرد .او توسط پنج نفر از مشهورترین و خوشنام ترین ویولونیست ها آموزش دی

:rose::rose::rose:زندگینامه ی بیژن مرتضوی:violin::violin:

 ایشان اهل خطه ی سرسبز شمال در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه سال 1336 به دنیا آمد .
نواختن ویولون رو از سه سالگی  در تهران شروع کرد .او توسط پنج نفر از مشهورترین و خوشنام ترین  ویولونیست ها آموزش دید.توسط این اساتید تکنیک های خاصی مانند  بداهه نوازی رو یاد گرفته . در هفت سالگی شروع کرد به تمرین پیانو ،  گیتار،پرکاشن و سازهای زهه سنتی مانند عود ،تار و سنتور.

 

در یازده سالگی جایزه ی اول مسابقه ی ملی موسیقی رو در میان تمام رده های سنی بدست آورد . در چهارده سالگی یک ارکستر سی و دو نفره را در “اردوی رامسر ” آهنگها و تنظیم او را اجرا کردند . بعد از اتمام دوره ی دبیرستان به بریتانیا رفت . اونجا اون تحصیلات خودشو در زمینه مورد علاقه اش یعنی مهندسی راه و ساختمان ادامه می داد و همزمان به تمرین ویولون می پرداخت . سال 1979 بیژن به آمریکا رفت تحصیلات موسیقی


خود شو در دانشگاه ایالت تگزاس ادامه داد. در سال 1985 به کا لیفرنیا

مهاجرت کرد، اولین آلبومش را 1990 روانه بازار کرد که فروش بسیار خوبی داشت .

چیزی که بیژن دو از سایر آهنگسازان متمایز می کند ، این که بیژ ن تمام سازهای به کار رفته در تنظیمات خود شو شخصا می نوازد.

در سال 1990 بیژن به عنوان اولین ایرانی که توسط کمپانی های ندرلندر پروداکشن ،جیپ ایگل ،نیودوج و کراسیلر حمایت شد ،باعث افتخار شد .

درسوم جولای 1999بعد از سی و چهار سال نوازندگی ویولون ،بیژن اولین نوازنه ایرانی بود که در گریک تئاترن ((Greek theat به نمایش استعدادهای خودش پرداخت.

یکی از قطعه هایی که بیژن در طول کنسرت اجرا کرد «حماسه » نام داشت که بیژن در سن یازده سالگی این قطعه را نوشته بود . بیژن روی صحنه ،بیژن با تماشاگران رویای دوران کودکی خودش را تقسیم کرد . رویای نواختن این قطعه خاص ،یعنی «حماسه » ،اون هم در یک سطح بالا .بیژن موسیقی ملی خودش را به همه ی مردم دنیا تقدیم کرد .

….رویای اون به حقیقت پیوست .
همچنین بیژن برای ارائه آلبوم خود در ایران تلاش های گسترده ای نموده و چندین نوبت با وزارت ارشاد مذاکره نموده که متأسفانه تاکنون مجوزی برای ارائه آلبوم در ایران به ایشان داده نشده و امیدواریم این مجوز برای هنرمند برجسته و بی رقیب کشورمان در درون کشور صادر گردد تا تعداد بیشتری از مردم ایران بتوانند از شنیدن آثار وی لذت ببرند.



متأسفانه با آنکه آهنگهای بیژن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گاهاً پخش می گردد اما هرگز اسم صاحب اثر، نوازنده، سازنده و ... برده نشده است و حتی سوء استفاده های شخصی نیز از آثار بیژن صورت گرفته به گونه ای که یک شرکت صوتی تصویری از اصفهان آهنگهای بیژن را بدون کسب اجازه از سازنده، تهیه کننده و نوازنده و ... بصورت آلبوم منتشر نمود که باعث ناراحتی و دلخوری و گلایه بیژن عزیز گردید؛ 
بیژن در این مورد گفته بود اگر از من اجازه می گرفتند بدون هیچ چشم داشتی مطمئناً اجازه می دادم اما اینگونه منتشر کردن آثار به نوعی اهانت و بی احترامی به صاحب اثر است و من ناراحتم که چرا بدون کسب اجازه چنین اقدامی کرده اند.!!

:rose::rose:زندگینامه استاد مهران مهتدی:rose::rose:   استاد مهران مهتدى در سال 1329 در شیراز، شهر نام‏آوران عالم، شهر علم و ادب و هنر و شعر،  در خانواده‏اى که خود اهل ادب و هنر بودند دیده به جهان گشود. از همان کودکى عشقى زایدالوصف به موسیقى اصیل ایران پیدا 0

:rose::rose:زندگینامه استاد مهران مهتدی:rose::rose: استاد مهران مهتدى در سال 1329 در شیراز، شهر نام‏آوران عالم، شهر علم و ادب و هنر و شعر، در خانواده‏اى که خود اهل ادب و هنر بودند دیده به جهان گشود. از همان کودکى عشقى زایدالوصف به موسیقى اصیل ایران پیدا

:rose::rose:زندگینامه استاد مهران مهتدی:rose::rose:


استاد مهران مهتدى در سال 1329 در شیراز، شهر نام‏آوران عالم، شهر علم و ادب و هنر و شعر،  در خانواده‏اى که خود اهل ادب و هنر بودند دیده به جهان گشود. از همان کودکى عشقى زایدالوصف به موسیقى اصیل ایران پیدا نمود به طورى که اگر کودکان هم سن و سال خودش دنبال اسباب‏بازى مى‏گشتند و با آن‏ها خود را سرگرم مى‏کردند، وى با ویولن کوچکى که  والدینش براى او تهیه کرده بودند سرگرم مى‏شد.
مهران مهتدى هنوز بیش از 10 بهار از سنش نگذشته بود که ویولن را به طور جدى تجربه کرد واز سن پانزده سالگى رسما در ارکستر رادیو شیراز به عنوان نوازنده همکارى خود را آغاز کرد. وى ضمن همکارى با رادیو شیراز، هیچگاه از فراگیرى علم موسیقى کوتاهى نکرد و تا سال 1351 با وزارت فرهنگ و هنر و رادیو تلویزیون فارس همکارى کرد و در سال 1351 به خاطر تحصیلات دانشگاهى به تهران آمد و مقیم تهران شد. مهران مهتدى از این زمان به بعد در تهران، همکارى خود را با ارکسترهاى گوناگون ادامه داد و هر بار به اندوخته‏اى هنرى خویش افزود. وى در مورد آموزش موسیقى ایرانى معتقد به روش معمول هنرستان‏هاى موسیقى نیست و بنا به اظهار خودش که نتیجه سالها تدریس موسیقى ایرانى است این اعتقاد عمیق را در وى بوجود آورده که هنرآموز موسیقى ایرانى اگر فقط سال‏ها مشغول فراگیرى کتاب‏هاى هنرستان گردد، هرگز بداهه نواز خوبی نخواهد شد و در موسیقى ایرانى که یکى از برجسته ‏ترین خصیصه‏هایش همان بداهه‏ نوازى و بداهه‏ خوانى است راهى درست و منطقى نخواهد یافت و براى اثبات ادعاى خود از اساتید و هنرمندان بزرگ و ممتازى مثل: مرتضى محجوبى، احمد عبادى، حسن کسایى، حبیب‏اله بدیعى، پرویز یاحقى، جلیل شهناز، اصغر بهارى، رضا ورزنده، فضل‏اله توکل، فرهنگ شریف نام مى‏برد و مى‏گوید هر هنرآموزى که ایرانى باشد و با عشق و علاقه شروع به فراگیرى موسیقى اصیل ایرانى نماید، با هر سازى و تدریس صحیح، بعد از سه یا چهار ماه قادر خواهد بود حتى آواز و چهار مضراب بنوازد. مهران مهتدى، از چهره‏هاى خوب و با استعداد موسیقى ایرانى است که علاوه بر نواختن ویولن، سنتور و عود و تار را به خوبى و شیرینى مى‏نوازد و خود از طرفداران سرسخت موسیقى اصیل ایران است.

:tulip:زندگینامه استاد جلال تاج اصفهانی:tulip:  در سال ۱۲۸۲ شمسی (برابر با شناسنامه) خداوند به شیخ اصفهانی واعظ اصفهانی که به "تاج الواعظین" معروف بود فرزندی عطا کرد که نامش را جلال گذاشت. شیخ اسماعیل پدر جلال علاوه بر منبر گرم و گیرایی که داشت ا 0

:tulip:زندگینامه استاد جلال تاج اصفهانی:tulip: در سال ۱۲۸۲ شمسی (برابر با شناسنامه) خداوند به شیخ اصفهانی واعظ اصفهانی که به "تاج الواعظین" معروف بود فرزندی عطا کرد که نامش را جلال گذاشت. شیخ اسماعیل پدر جلال علاوه بر منبر گرم و گیرایی که داشت ا

:tulip:زندگینامه استاد جلال تاج اصفهانی:tulip:

در سال ۱۲۸۲ شمسی (برابر با شناسنامه) خداوند به شیخ اصفهانی واعظ اصفهانی که به "تاج الواعظین" معروف بود فرزندی عطا کرد که نامش را جلال گذاشت. شیخ اسماعیل پدر جلال علاوه بر منبر گرم و گیرایی که
داشت از حنجره ای داوودی و صدایی دلنشین نیز برخوردار بود و طبق مرسوم زمان بر اثر حشر و نشر با مردم اهل ذوق زمانش با گوشه ها و ردیف های آوازی ایران نیز آشنایی پیدا کرده بود.
جلال فرزند شیخ اسماعیل هم ، صدا و حنجره را از پدرش به ارث برده بود. این موضوع را اهل خانواده همه می دانستند ولی چون جلال به احترام پدر هرگز جلوی او دهان باز نکرده بود پدر از صدای خوش فرزندش خبری نداشت. عاقبت زمان مدرسه رفتن جلال رسید. پدر او را به مدرسه ی "علمیه" سپرد. این مدرسه در بازارچهء رحیم خان نزدیک مسجد رحیم خان واقع بود با منزل شان فاصلهء چندانی نداشت.در مدرسه بخاطر صوت خوشی که جلال داشت مکبری و موذنی و قرائت کلام الله مجید را به او واگزار کرده بودند. یک روز عصر وقتی جلال نه ساله از مدرسه برمی گشت با خود اندک اندک زمزمه می کرد و این زمزمه تا نزدیک در منرل ایشان ادامه داشت. غافل از اینکه پدر بر خلاف معمول ، آن روز در منزل بود و صدای او را شنید. وقتی جلال پایش را از هشتی به داخل حیاط گذاشت پدرش او را صدا کرد. رنگ از روی جلال پرید و به لکنت افتاد. در این هنگام پدر با چهره ای گشاده و ملاطفت آمیز به فرزند گفت : «جان پدر! تو صدایت خوب است و قشنگ آواز می خوانی. من صدایت را شنیدم. حالا هم کمی برای من بخوان.» وقتی جلال با صدای لرزان اندکی برای پدرش خواند پدر دستی به سرش کشید و بوسه ای از مهر بر پیشانی اش زد و گفت : «برای آواز خواندن تنها صدای خوب کافی نیست. تو باید تعلیم ببینی.»
آن روزها به جلال چون فرزند شیخ اسماعیل تاج الواعظین بود "تاج زاده" می گفتند. جلال تاج زاده از نه سالگی تعلیم آواز را شروع کرد. ابتدا پیش پدرش با مقدمات و اصول ردیف ها آشنا شد و سپس پدر او را به مرحوم سید عبدالرحیم اصفهانی استاد آواز آن زمان سپرد و تاج مدتی نزد این استاد گوشه ها را یاد گرفت. پس از مرحوم سید عبدالرحیم ، پدر تاج برای اینکه او را با گوشه های سازی در ردیف نیز آشنا کند به خدمت شادروان نایب اسدالله نی زن معروف برد. تاج زمانی نسبتا طولانی در خدمت نایب اسدالله نکته ها و ظرایف آواز ایرانی را فرا گرفت. آخرین استادی که تاج بنا به توصیه ی پدر برای تکمیل گوشه ها و ردیف ها به خدمتش رفت مرحوم شادروان میرزا حسین ساعت ساز معروف به "خضوعی" بود و تاج پس از اتمام فراگیری نزد این استاد، دیگر در آواز سرآمد شده بود و اندک اندک در محافل می خواند و این جا و انجا همه از صوت خوش و تسلط او بر آواز سخن می گفتند.

اولین تجربه ی آواز خوانی با ساز
تاج در نوجوانی با مرحوم حسین خان اسماعیل زاده استاد معروف و مسلم کمانچه (دایی استاد اصغر بهاری) آشنا می شود و اولین باری که قرار بود بهمراه ساز حسین خان اواز بخواند حسین خان ساز را کوک می کند و هنوز جمله ی اول را نزده ، تاج با عجله درآمد آواز می کند.
حسین خان با لبخندی می گوید : «پسرم ، در خواندن اینقدر عجله نکن. صبر داشته باش تا من درآمد بکنم. بعد کمی بیشتر صبر کن تا چهارمضرابی هم بزنم. وقتیکه مجلس سرحال آمد و خودت هم کاملا سر ذوق آمدی شروع کن به خواندن. تازه آن وقت هم با حوصله و طمانینه بخوانتا مردم فرصت شنیدن و لذت بردن از ریزه کاریهای آوازت را داشته باشند.»

 علی قمصری @setanboor علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد.  موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد او دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذرانده و در عین حال دیپلم رشته‌ی ریاضی فیزیک را هم کسب کرده و حتی در 0

علی قمصری @setanboor علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد او دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذرانده و در عین حال دیپلم رشته‌ی ریاضی فیزیک را هم کسب کرده و حتی در


علی قمصری
@setanboor
علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد.

موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد او دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذرانده و در عین حال دیپلم رشته‌ی ریاضی فیزیک را هم کسب کرده و حتی در المپیادهای ریاضی و فیزیک هم شرکت داشته است. همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آکادمیک در رشته‌ی موسیقی، در ۱۸سالگی ارکستر بزرگی را به‌نام «سرمد» تأسیس کرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شده است. قمصری در همین دوره موفق شده یک بار عنوان نخست جشنواره‌ی موسیقی جوان را هم از آن خود کند.

بعد از چند اجرای جسته و گریخته در چند تالار موسیقی تهران نخستین آلبومش را با عنوان «نقش خیال» در سال 84 با آواز همایون شجریان به بازار موسیقی عرضه کرد.

علی قمصری به‌همراه علیرضا قربانی و  کوارتت زهی ایرانی، آلبومی را به‌نام «سرو روان» منتشر کرد.

علی قمصری؛ هارمونی ایرانی مدفون شده پشت ردیف‌ها

همچنین آلبومی از تکنوازی تار او به‌نام «شور پریشانی» توسط نشر «ماهور» منتشر شده که روشن‌گر قابلیت‌های بالای نوازندگی او، تکنیک، سرعت و قدرت زخمه‌هایش، و تسلط او بر ردیف موسیقی ایرانی‌ست.

 آلبوم «تنیده در خطوط موازی» از تکنوازی‌های دیگر اوست که به بازار موسیقی راه یافته است.
قمصری از سال 88 کنسرت آب ،نان،آواز را با همایون شجریان در قزوین و تهران به صحنه برد و آلبوم این کنسرت هم اوایل سال 89 به بازار موسیقی عرضه شد.

 اجرای او در برج میلاد با نوشته‌ای تحسین آمیز از سوی محمد رضا شجریان  روبرو شد.

او اواخر تابستان کنسرت برف‌خوانی را بر اساس شعری از اخوان ثالث و آواز محمد معتمدی در تالار وحدت اجرا کرد

قمصری تا کنون دو ابداع مشخص را به‌نام خود ثبت کرده است. یکی ساخت کمانچه‌باس یا بم‌کمان که نسبت به کمانچه‌ی معمولی صدای بم‌تر و ابعاد بزرگ‌تری دارد و برادرش، مصباح آن را می‌نوازد. و دیگری تشکیل کوارتت زهی شامل دو کمانچه، یک کمانچه‌آلتو و یک کمانچه‌باس که در کاخ نیاوران کنسرتی را به همراه سهراب پورناظری و آواز علیرضا قربانی به‌روی صحنه برد.